Co se děje s mozkem během ručních prací? K čemu je vám dobré, když umíte plést!

Tento dialog zaznamenal doktor Alois Alzheimer slovo od slova v roce 1901. Medicína tehdy neměla pro tento stav zvláštní termín. Mnohem později dostala tato nemoc název podle lékaře. Po smrti pacientky Augusty lékař zkoumal její mozek. Při pitvě bylo zjištěno, že mikroskopické struktury mozku byly vážně postiženy.

Neuronové spoje byly propojeny neznámými vlákny, která ničila mozkové buňky. Jejich nahromadění na řezu nebylo dříve u zdravých lidí pozorováno. Lékař popsal tento stav jako „specifické onemocnění mozkové kůry“. Když byla tato patologie v dalších studiích jiných neurologů potvrzena, nazvali ji Alzheimerova nemoc.

Dnes Alzheimerova nemoc postihuje 40 % lidí starších 75 let. Až do 60 let jsou její příznaky téměř neviditelné, ale dokáže postupovat s obrovskou intenzitou a je ve 100 % případů geneticky podmíněna. Prakticky všechny moderní studie dokazují, že včasná prevence onemocnění zpomaluje jeho nástup a omezuje příznaky.

Nemluvíme o lékách, ale o změně návyků, fyzické aktivitě a „trénování“ mozku intelektuální prací. Ohroženým lidem a celé populaci planety neurologové doporučují, aby začali plést. Jeho účinnost je několikanásobně vyšší než luštění křížovek. Je to vědecky dokázané!

Háčkování a pletení

Rozhlédněte se kolem – móda pletení nabírá obrátky. Slavné herečky modelky, umělkyně a nejen ženy, ale ani muži se nestydí za to, že se na veřejnosti ukazují s pletením nebo háčkováním. Není to jen koníček nebo hobby, pletení doporučují psychoterapeuti hollywoodským hvězdám jako prostředek k boji proti stresu a udržení vysoké intelektuální úrovně.

Julia Roberts je na špici seznamu hollywoodských pletařů. Neváhá se objevit na recepcích nebo na ulici ve vlastnoručně vyrobeném oblečení. Při natáčení filmu herečka nepřetržitě plete a dokonce určuje tón v módě pletenin.

článek pokračuje na další stránce…