ZDRAVÍ Dámy zapomeňte na běh a sklapovačky: Profesionální trenérka vybrala 5 top cviků,...

Dámy zapomeňte na běh a sklapovačky: Profesionální trenérka vybrala 5 top cviků, které by měla dělat každá žena po 40 každý týden!

Ženské tělo prochází během stárnutí mnoha změnami. Tělo, které máte ve čtyřiceti je tělo, které je velmi odlišné od toho, když Vám bylo dvacet.

Nebavíme se, ale jen o vnějších změnách, ale i o stavu svalů, kostní hmoty a cév (vyšší výskyt křečových žil a vystouplých cév v tomto věku).

Hormonální změny mají také za následek nabírání hmotnosti a potíže ve snaze o regulaci váhy.

Trenérka vybrala 5 top cvičení, které by měly ženy ve zralém věku dělat alespoň 1x týdně.

Nejde přitom jen o pálení kalorií, ale hlavně o udržení si celkového zdraví a tělesné síly.

Běh vám může více uškodit, než dát

Trenérka a fyzioterapeutka Paula Wolf říká, že běh ani zdaleka nemusí být nejlepší možností jak shodit a zlepšit zdraví po čtyřicítce.

V důsledku hormonálních změn se totiž mění i pevnost kloubů a nárazový nápor může ženám ve zralém věku způsobit velké problémy.

Jiné je, pokud běháte denně a vaše klouby a svaly jsou na takovouto námahu vytrénované.

Pokud však plánujete s během začít, poraďte se nejprve s vaším lékařem.

Stejnou neplechu mohou nadělat i oblíbené sklapovačky – pokud je neděláte správně a příliš zatěžujete páteř, můžete si přivodit nejeden bolestivý problém.

článek pokračuje na další stránce ⇒

3 KOMENTÁŘŮ

  1. Předem bych chtěl napsat, že tento můj komentář není kritika výše uvedeného, ale snaha popostrčit „to“ někam dál, výš. Jako protahovací cviky je to určitě dobré a pomáhá to prokrvovat a okysličovat svaly. Ale rozhodně to neznamená, že tím nějak významně procvičujete svaly a rozhodně po těchto cvicích nezhubnete. Ten článek (aniž bych to myslel nějak zle) nemá hlavu ani patu. Místo běhání a cvičení břišních svalů se stačí protahovat? Nemělo se spíše rozebrat, proč než začneme běhat, bychom si měli zpevnit střed těla a případně jak začínat s během atd.? Souhlasil bych, že nestačí dělat sklapovačky – je potřeba cvičit všechny části břišních svalů – na to bych se zaměřil já 🙂 Všechny tyto popisované cviky bych já osobně zařadil na začátek a konec vlastního cvičení ( o kterém tu není ani písmenko) 🙂

Komentář:

Please enter your comment!
Please enter your name here