Facebook v tajnosti už více než rok pracuje na službě interně zvané Reader. Bude zobrazovat mix obsahu od uživatelů a zpravodajství v novém vizuálním formátu, určeném pro mobilní zařízení. Bude se prý podobat Flipboard, aplikaci pro smartphony a tablety, která agreguje novinky z různých zdrojů a umožňuje uživatelům listovat (flip) v článcích.
Zatím není jasné, kdy plánuje Facebook uvést novou službu, mluvčí společnosti to odmítl komentovat. Cílem však je, aby mobilní uživatelé strávili na síti delší čas a shlédli co nejvíce reklam.
Facebook mění svou identitu
Zdá se, že Facebook, který má v současnosti více než 1,1 mld.. uživatelů, se snaží přetvořit svou identitu. K původní vysokoškolské sociální síti zaměřené na komunikaci s přáteli a spolužáky se přidali funkce na sdílení příspěvků, fotografií a videí s přáteli a příbuznými a nyní se Facebook snaží, aby ho vnímali jako zpravodajské médium, kde lze sledovat zprávy, jakož i události a rozhovory v reálném čase.
Aplikace pro čtení agregovaných zpráv jsou stále populárnější
Flipboard má více než 50 milionů uživatelů. S vlastními službami tohoto druhu se snaží prosadit i Twitter a LinkedIn. Facebook to teda nebude mít lehké.
„Je mnoho věcí, které uživatelé před několika lety nemohli dělat na Facebooku, ale nyní už mohou,“ vyjádřil se Nate Elliot, analytik společnosti Forrester. “ Domnívám se, že bude velmi těžké naučit lidi, aby Facebook vnímali jako zpravodajské centrum.“
Zatím se vývojářský tým zaměřuje na aplikaci pro operační systém iOS a zařízení iPhone a iPad. Možná i proto, že ho vede Michael Matas, designér, který dříve pracoval ve společnosti Apple.
Stejně jako termín uvedení není známo ani to, zda půjde o samostatnou aplikaci nebo funkci integrovanou do Facebooku a optimalizovanou pro smartphony a tablety.
zdroj: online.wsj.com