Československo za doby svého největšího rozkvětu excelovalo nejen ve výrobě automobilů a motocyklů, ale také se stalo známým díky vynikajícím výrobkům v oblasti nákladních automobilů, traktorů a autobusů.
Mezi významné ikony této éry patřil automobil Škoda 706 RTO, který byl přezdíván „rtéóčko“. Tento vůz, i když možná nebyl ztělesněním moderního designu, získal uznání díky své robustnosti, spolehlivosti a inteligentnímu uspořádání karoserie.
S postupem času začal design evropských autobusů směřovat k modernějším základům, což přivedlo na scénu nového nástupce modelu Škoda 706 RTO. Tím se stal model ŠM 11, který vznikl v roce 1961. Jednalo se o samonosné vozidlo s vynikající ovladatelností a zlepšeným prostorem pro cestující.
Model ŠM 11 byl primárně určen pro městské použití a vynikal svou funkcionalitou. Poskytoval snadný přístup cestujícím a zlepšený výhled řidiče díky většímu prosklení. Tento autobus se brzy stal symbolem veřejné dopravy a jeho výroba pokračovala až do roku 1981.
článek pokračuje na další stránce…