21,července minulého roku opustil závody vysokomýtské Karosy poslední autobus řady Š 11, čímž symbolicky ukončil éru jedné z nejslavnějších sérií této značky. Následovala intenzivní rekonstrukce výrobní linky, na které se podíleli šikovní pracovníci ze stavební údržby, generálních oprav a elektroúdržby.
Díky precizní organizaci a připravenosti pracovníků se podařilo modernizovat základní vybavení – svařovací linky, lakovnu a montážní podkovu – v přesně stanoveném termínu.
Dnes se na těchto linkách denně vyrábí plné plánované množství – 14 autobusů řady 730. Tyto vozidla sdílí společnou součástkovou a skupinovou základnu, což přináší značné výhody pro výrobce i uživatele z hlediska údržby, servisu a dostupnosti náhradních dílů.
Před uvedením nových autobusů na trh prošly funkční vzorky a prototypy náročnými životnostními a provozními zkouškami, včetně jízdních testů na speciální polygonové dráze a silničním okruhu. Výsledky těchto zkoušek ukázaly velmi dobré výsledky, přičemž některé nové modely dosáhly až poloviční poruchovosti ve srovnání s předchozími typy.
článek pokračuje na další stránce..