Kolik kilogramů by měla vážit žena 170 cm: Toto je nejpřesnější tabulka pro každou výšku

Všichni chceme dosáhnout a udržet si ideální váhu. Váhu, při které se cítíme nejpohodlněji, nejlehčeji a hlavně nejkrásněji a při které nám dokonale padne všechno oblečení. Ale i když svého cíle dosáhnou, často si to neuvědomují a chtějí shodit pár kilo navíc, protože se nechají zlákat novými trendy. Pak drží různé nárazové diety, které nepřinášejí výsledky, a upadají do koloběhu rychlosti. Existuje nějaký kouzelný vzorec pro výpočet hmotnosti v kilogramech?

Odbornice na výživu Blanka Mirkovičová upozorňuje, že ačkoli tomu tak může být, váha může často klamat a i štíhlé ženy se mohou stát klinicky obézními, pokud například během diety ztrácejí svaly místo tuku. Proto lidé s dobrým poměrem svalů a svalové hmoty často vypadají zdravě a fit, zatímco ti, kteří mají více tuku (i když jsou lehčí), vypadají ochable. Velmi důležitý je také index tělesného tuku, tedy poměr výšky a hmotnosti, a zdravá strava a pohyb. Odborníci na výživu však upozorňují zejména na to, že každý jsme jiný, protože máme různé tělesné rozměry, a to, co je ideální pro jednoho člověka, zdaleka není žádoucí pro druhého. Přesto nám kilogramy mohou poskytnout přibližnou představu o tom, zda jsme v dobré kondici, nebo zda je třeba věnovat pozornost způsobu stravování a zdravému životnímu stylu.

Odborníci na výživu tvrdí, že pojem ideální váhy se v průběhu času změnil, zejména v posledních 20 letech, a že dnes by měl být každý člověk štíhlejší, než byla kdysi žádoucí váha. ‚S přibývajícím věkem ztrácíme svalovou hmotu, takže je třeba postupně snižovat hmotnost a denní příjem kalorií‘.

– Správnou váhu každému z nás určí jen odborník, ale malý trik můžeme doma použít všichni. Pokud je vaše zápěstí úzké, váha by měla být nižší než průměrná hodnota, u zápěstí střední šířky střední hodnota, a pokud je zápěstí extrémně široké a máte atletickou postavu a hodně svalové hmoty, váha může se pohybují v horních hodnotách normální hmotnosti – uzavírá Branka Mirković.

18–25 let: 61 kg

Dívky po dvacítce mají dobrý metabolismus, ale není od věci pravidelně cvičit, třikrát až čtyřikrát týdně. Ideální jsou kardio a aerobní cvičení, jízda na kole, rychlá chůze, plavání. Podle výživové poradkyně Branky Mirković je správná váha pro štíhlejší v tomto věku 55 kg, pro střední postavu 61 kg a pro větší postavu 67 kg. Tento ideál lze udržet vyšším příjmem ryb a masa, poněkud tučnějších mléčných výrobků, celozrnných výrobků, ovoce a zeleniny. Občas je čokoláda povolena i pro mlsouny.

Pokračování na další straně