Při nebezpečně nízké hladině hořčíku vás bude tělo varovat. Tyto signály neignorujte

Podle amerického ministerstva zemědělství trpí polovina populace nedostatkem hořčíku. Tento minerál je pro tělo důležitý hlavně proto, že ho jakákoli buňka v těle potřebuje pro správnou funkci.

Buď jej můžete konzumovat v tabletách, které jsou doplňkem stravy a nebo v potravinách. Lékaři doporučená denní dávka je 500 až 1000 mg hořčíku

Příznaky, které vám říkají, že máte hořčíku nedostatek:

  • onemocnění srdce
  • podrážděnost
  • „tikání“ nervů v obličeji
  • nespavost
  • osteoporóza
  • krevní sraženiny
  • nestabilní hladina cukru v krvi
  • chronická únava
  • migrény
  • křeče nohou
  • úzkost a deprese

Nedostatek hořčíku bývá spojen s dalšími chronickými chorobami, silnými svalovými křečemi v nohách, cukrovkou typu 2 a dokonce i s výpadky paměti.

Potraviny, které obsahuji hořčík – strana 2

  • hořká čokoláda
  • ořechy
  • banány
  • avokádo
  • ryby
  • listová zelenina (kapusta, špenát)
  • luštěniny
  • zrna či semínka

Pokud se rozhodnete o konzumaci hořčíku v tabletách, je důležité si uvědomit, že se může vyskytovat ve více formách – v glycinu, taurinu, orotátu a malátu.

Účinky glycinu:

  • pomáhá při depresích a úzkosti
  • léčí nespavost
  • uvolňuje mysl
  • léčí průjem

Účinky malátu:

  • zmírňuje svalovou únavu
  • zlepšuje trávení
  • dodává tělu energii
  • zmírňuje menstruační bolesti

Účinky taurinu:

  • léčí migrény
  • pomáhá při léčbě srdce (zvýšená arytmie)

Účinky orotátu:

  • podporuje zdraví srdce
  • dokáže zvýšit výkon u sportovců

Nejlepším způsobem jak tělu dopřát vhodné množství hořčíku, je kombinace potravin s doplňky. Také je dobré, pokud doplňky stravy obsahují i vitamin B6, protože ten zlepšuje jejich absorpci. Můžete také koupit doplňky, které obsahují všechny výše uvedení formy hořčíku.

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno